Op 6 juli ontving ICT Group de Microsoft Government Cloud Solution Partner award voor het project "Energie Koploper". Het juryrapport stelt: "ICT stimuleert maatschappelijke impact door cloudoplossingen te creëren die bijdragen aan energie-efficiënte, duurzame steden." De sterke samenwerking tussen Microsoft en ICT Group is vooral belangrijk omdat ICT Group een sterke focus heeft op Smarter Cities en Industries.

"Onze brede ervaring met remote asset management resulteerde in de huidige ICT IoT Suite+ oplossing. We handhaven onze strategie die is opgebouwd in nauwe afstemming met de Microsoft IoT en Cloud roadmap." John Koot, IoT Business Development Manager ICT Group, merkt op. "De afgelopen jaren hebben we verschillende oplossingen gebouwd in de Public Cloud van Microsoft. Dit heeft geresulteerd in innovatieve, schaalbare en winstgevende projecten voor onze klanten."

Harco Enting, Director Public Sector, Microsoft Nederland, merkt op: "Het is geweldig om de innovatie en waarde die ICT Group aan haar klanten brengt op basis van Microsoft technologie te erkennen. Een perfect voorbeeld van het slimmer maken van steden in Nederland en daarbuiten."