ICT Group is door zakelijke beslissers uitgeroepen tot beste Digital Transformer van Nederland in de categorie Software, Development & Platforms/Enablers-Overall. Dat blijkt uit het DX300-onderzoek, dat op initiatief van toonaangevend ondernemersplatform MT/Sprout is uitgevoerd. DX300 peilt de stand van de digitale transformatie in Nederland aan de hand van twee vragen. Welke bedrijven en organisaties lopen voorop in de digitale transformatie? En: welke dienstverleners maken dit mogelijk?

Leaders en enablers

Initiatiefnemer MT/Sprout heeft het DX300-onderzoek uitgevoerd in samenwerking met het Amsterdam Centre for Business Innovation (ACBI) van de Universiteit van Amsterdam.
Het onderzoek bestond uit twee deelonderzoeken. Enerzijds werd de mate van digitale volwassenheid van grote Nederlandse bedrijven en instellingen onderzocht, de zogenaamde ‘Leaders in digital transformation’. Anderzijds was er het onderzoek naar de kwaliteiten van dienstverleners en leveranciers die de digitale transformatie van andere bedrijven mogelijk maken, de zogenaamde ‘Enablers of digital transformation’.

Op alle onderdelen vier sterren

Uniek voor de aanpak van DX300 is dat deelnemers aan het onderzoek bedrijven beoordeelden die in hun eigen branche actief zijn aan de hand van vier onderdelen: samenwerking met hun klanten in digitale transformatietrajecten, expertise op het gebied van digitale transformatie, kwaliteit van de uitvoering van hun diensten en de mate waarin hun digitale transformatie dienstverlening bijdraagt aan betere resultaten (omzet, lagere kosten, grotere slagvaardigheid).  Op alle vier de onderdelen scoorde ICT Group vier sterren en behaalde daarmee als digital enabler de eerste plaats in de categorie Software, Development & Platforms/Enablers-Overall.

Roel de Backer, director divisie Industrial Automation van ICT Group is trots op dit prachtige oordeel van zakelijke beslissers. “Als internationaal leverancier van oplossingen voor industriële technologie helpt ICT Group de industrie om digitale transformatie succesvol vorm te geven. We verleggen continu onze grenzen, zodat we voorop blijven lopen met technologieën die een positieve impact hebben op de business en de wereld waarin we leven. Digitale transformatie biedt een enorm potentieel om de wereld slimmer te maken en tegelijkertijd bij te dragen aan een duurzamere toekomst. Samen een succes maken van Industrie 4.0 daar gaan we voor.”

ICT Group is trots op deze hoge notering in de DX300. Het is een mooie stap die bijdraagt aan onze ambitie om onze leidende positie in digitale transformatie voor de industrie te versterken.

Samen een succes maken van Industrie 4.0

Download hier het volledige interview met Roel de Backer.

Samen een succes maken van Industrie 4.0

Neem contact op met Carla Stuifzand.

Stuur een mail
Public relations