Only available in Dutch.

Met een passie voor data science en artificial intelligence (AI) hebben een aantal Eindhovense data-bedrijven de handen ineen geslagen om hun kennis en kunde in te zetten voor goede doelen. Het nieuwe partnership, ‘Data & Purpose’, focust op het helpen van organisaties die zich, op non-profit basis, richten op maatschappelijke vraagstukken.

Partners en het samenwerkingsverband

Een partnership bestaande uit de Eindhovense data-bedrijven CQM, ICT Group, Greenhouse, Pipple, Sioux en Soltegro bundelen hun krachten om organisaties te helpen met maatschappelijke vraagstukken. Het gaat hier om organisaties die zich op non-profit basis bezighouden met het maatschappelijk belang.

Deze organisaties vallen in het algemeen onder een van de topics van Sustainable Development Goals (SDG’s). De afdeling Duurzame Ontwikkelingsdoelen (DSDG) van het Ministerie van Economische en Sociale Zaken van de Verenigde Naties (UNDESA) fungeert als het secretariaat van de SDG’s en biedt inhoudelijke ondersteuning en capaciteitsopbouw voor de doelen en hun gerelateerde thematische kwesties, waaronder geen armoede, geen honger, goede gezondheid en goed welzijn, goed onderwijs, schoon water en betaalbare groene energie.

Innovatieplatform

Binnen ICT Group werkt het innovatieplatform CoLab sinds 2017 aan ideevorming en maatschappelijke innovatie. De projecten variëren van onderzoek tot het ontwikkelen van proof of concepts. Het doel van de CoLab community is leren en inspireren. In CoLab werken jaarlijks 50 studenten samen met ICT professionals om inzichten te verkrijgen in nieuwe technologieën en werkmethoden. Door onderzoek en het schrijven van open source code delen we onze uitgebreide kennis op het gebied van grensverleggende technologieën. Het combineren van CoLab met het nieuwe partnership is dan ook een schot in de roos. Met de kennis binnen ICT Group leveren we een bijdrage aan dit bijzondere initiatief. Zo maken we samen de wereld iedere dag een beetje slimmer.

Wilt u meer weten over ICT’s bijdrage aan het Eindhovense partnership Data&Purpose? Neem dan contact op met Oscar Reynhout: [email protected].

Wilt u meer weten over CoLab? Lees de case ‘Één persoon kan wereld veranderende ideeën losmaken’.

ICT Group zet data science en AI kennis in

More information?

Please contact:

Send an email Make a connection
Kantoor Barendrecht